6 Ekim 2015 Salı

4. KT Blog Tur || Sürgün-Lisa M. Stasse (Yorum)

Orjinal Adı: The Forsaken
Yayınevi: Pegasus Yayınları
Sayfa Sayısı: 384
Goodreads Puanı: 3,68 (5,364 oylama)

Çevirmen: Gülce Arman Bayrakçı
Seri: Sürgün #1

Birleşik Kuzey İttifakı'nın uysal vatandaşlarından genç Alenna çocukken ailesinin tutuklanmasına tanık olduktan sonra toplumla uyumlu yaşayıp göze çarpmamayı öğrenmiştir. Ancak on altı yaşına girdiğinde ülkedeki tüm yaşıtlarına uygulanan ve potansiyel suçluları belirleyen testte başarısız olur. Bu testi geçemeyenlerin kaderi bellidir: Çark adındaki adaya sürülmek.
Adaya gönderilen sürgünlerin tahminî yaşam süresi iki yıldır ve Alenna burada zor koşullarla, alan sahiplenmek için kopan iç savaşlar ve gökyüzünde belirip çocukları kaçıran makinelerle mücadele etmek zorunda kalır. Sonunda, yakışıklı ve karizmatik savaşçı Liam ve diğer yeni arkadaşlarıyla adadan kurtulmak için tehlikeli bir yolculuğa çıkmaya karar verirler. Hayatta kalmak imkânsız gibi görünse de Alenna ne olursa olsun başarmakta kararlıdır...


Selaam!
Nasılsınız?
Umarım iyisinizdir. 
Okulun ikinci haftasına girdik. Okulunuz nasıl geçiyor?
Lütfen bana cevaplarını yazın.

Dördüncü turumuza geldik bile. Valla biz zaman nasıl geçti anlamadık. 
Aranızda turumuzu Instagramdan takip edenler var mı? Varsa aşağıya yorum bırakırlarsa çok sevinirim. :')

Konumuzu yukarıdan da okuyabilirsiniz fakat ben biraz daha açmak istiyorum. 
Alenna adındaki on yaşındaki küçük kız Birleşik Kuzey İttifakı'nın ailesini tutukladığını görmüştür. O günden sonra yetimhane büyümüş ve en sonunda on altı yaşına gelmiştir. On altı yaşına gelmesinin önemi Hükümet Kişilik Profil Testi'ne girecek olması ve bu sayede potansiyel suçlu olup olmadığına karar verilmesidir. 
Potansiyel suçlu olması demek Çark adı verilen ve yaşam süresi ortalama iki yıl olan bir adaya sürgün gönderilmesi demektir. Tabi ki Alenna bunun hiç olmayacağını düşünür. Çünkü o toplumla gayet uyumlu yaşar ve hiç olaylara karışmaz. 
Tabi sonuç elbette farklı olur ve Alenna bu tehlikeli adaya gelir. Adada iki grup vardır ve şans eseri Alenna iyi gruba düşer. 
İyi grup bir gün kaçma planı yaparlar ve Alenna da bu tehlikeli yolculukta onlara eşlik eder.

Kitabı çok sevdim!
Ciddiyim. 
Kitap bir kaç distopya kitabının birleşimi gibi aslında. Konuyu anlatırken anlamışsınızdır zaten. Teste girmesi, adaya gönderilmesi falan. Ama tüm bu distopyalardan iz taşısa bile apayrı bir dünyaydı.
Yazar bence bu işi başarmış :D 

Kitap 2015 favorilerime girdi sanırım. Çünkü ciddi manada güzeldi.
Kitabı okumadan önce distopyaya aç bir haldeydim, hal böyle olunca kitabı sanırım büyük bir açlıkla okudum.

Karakterleri sevdim. hani böyle çok bağlandığım da olmadı, nefret ettiğim de olmadı. Liam korumacı bir kişilikti, bu hoşuma gitti. Alenna da pısırık veya salak değildi. En sevdiğim karakter özellikleri. :D Aşk üçgeni yoktu fakat ilerde olabilecek gibi bir izlenim yarattı bende. 

Sevmediğim şeyleri düşünüyorum... Yok. Cidden bulamadım. Gayet güzel, heyecanlı, ilk kitaba uygun ilerledi her şey.

Kapak tasarımı zaten çok güzel. Kapaktaki noktalarla bileşmiş rengarenk yer ada. O renkler de nasıl parçalara ayrıldıklarını gösteriyor.

İşte böyle.
Ben kitabı çok çok sevdim. 
Eğer siz almayı düşünüyor ve erteliyorsanız kesin alın. E, almayı düşünmüyorsanız da alın. :D 

Bir sonraki yazımda görüşmek üzeree!
Yorum bırakmayı unutmayın. 

2 yorum:

  1. Ben instagramda turunuzu takip ediyom apla. yorum bırakıp gittim ben. bye

    YanıtlaSil