1 Mayıs 2015 Cuma

Neler Okudum? #Nisan-2015


Selaaam!
Nasılsınız?
Ben biraz heyecanlıyım. Çünkü video yükleme ihtimalim var. Videonun konusu fuardan aldıklarım. Eğer ki yazı gelirse video gelmez fakat eğer ki yazı gelmezse bilin ki video için hala umut vardır :D

Bir hesaplama yaptım. Goodreads'te okuma hedefim doksan kitap. Her ay yedi kitap okusam ve yazın üç ay boyunca aylık iki kitap fazla okusam okuma hedefim tamamlanıyor. Yani şu zamana kadar tam hedefimdeyim. Yediyle dördü çarp. Yirmi dört. Tamaam. *Hayr saçmalamayın tabi ki de berbat performanslarımı böyle düşünerek normal olduklarını saymıyorum.  *
Bu ay beş kitap okudum. Geçen ay ki iki kitaplık performansımdan sonra beş kitap iyi geldi. Biraz. Hiç.






 Bu ay tabi ki iki kitap okumadım. Yukarıda dediğim gibi beş kitap okudum. 

Bu kitapların ikisi yanda gördüğünüz gibi Eksik Parça ve Toprak Ana. İki kitapta benim. 
Elimde olmayan Kiralık Konak ise Dil ve Anlatım dersi için okundu. Marslı da var. Onu unutamam tabi ki. O da Halikarnas'tan alınma. Elimde bulunmasını ve tekrar tekrar okumayı o kadar çok isterim ki... Ateş ve Diken de Halikarnas'tan alınma.




Kiralık Konak-Yakup Kadri Karaosmanoğlu

Bu kitabı puanlamadım. Puanlayamadım. Puanlayamam. Çünkü edebi eserleri puanlayacak düzeyde olduğumu düşünmüyorum.
Kitabı balık hafızam yüzünden hatırlayamıyorum bile. Sadece sıkıldığımı hatırlıyorum. Konuyu hatırlamaya çalışıyorum. Bi sn.
Hatırladığım tek şey konağın sahibinin torununu sevmediğimdi. Adını hatırlayamıyorum. Ağağ. Sinir bir şey. Susayım en iyisi -.-






Marslı-Andy Weir

5/5
Aslında dört buçuk.
İlk başlarda terimler rahatsız etti sadece. Zaten sonra alıştım fakat ilk başlar... Ama kitap mü kem mel. Mark mükemmel bir karakter. Espri yeteneği olsun, zekası olsun çok mükemmel. 
Kitap elimde altı gün sürünmüş ama olsun yine de bayıldım. Okuduğum ilk bilim kurguydu. Belki bu yüzden biraz alışamamış olabilirim. Ama bu kitaptan sonra daha da fazla bilim kurgu okumak istediğimi fark ettim. Bu yüzden bana bilim kurgu önerir misiniz? 
*-*



Eksik Parça-Michelle Hodkin

5/5
Bu kitaba bundan daha az bir puan veremezdim. Yazık olurdu. Mükemmelin de ötesindeydi. Ve o son... Ah o son. Yazar nasıl da ters köşe yapmış. Zaten kitapta bir şeyleri tam olarak anlayamıyorsunuz. Paranormal mi gerçek mi yoksa hayal mi diye sürekli aklınızda bir şeyler dönüyor.
Bu kitabı Kitap Yurdu kampanyasından aldım ama eğer ki oradan almasaydım piyasa fiyatından bile alabilirdim. O kadar şahane!
Toprak Ana-Cengiz Aytmatov

Bu kitabı da puanlayamadım. Ya nasıl puanlayacağımı şey yapamadım.
Ama bu kitabı da o kadar beğendim ki. Sadece ilk sayfa. İlk giriş kısmı. Sadece o kısımda kapılamadım ama hemen ardından kitaba acayip kapıldım. Tolganay'ın yaşadıklarını Toprak Ana'ya anlatışını okuyoruz kitapta. O kadar zor ki yaşadıkları. Ama gerçek. Ve bu yüzden duygulandım sanırım ben. Gerçek bir yaşam olmasından. Gözlerim yaşardı kitabı okurken. Çok güzel bir kitap. Herkesin okuması gerekiyor. Beş liralık bir kitap. Para bir günlük harçlığınız gibi bir şey. İki gün yediklerinizden kısıp bu kitabı alın. Çünkü çok güzel. Okuyun lütfen.
-Söyle bana Toprak Ana, gerçeği söyle: İnsanlar savaşmadan yaşayamazlar mı?






Ateş ve Diken-Rae Carson

3/5
Kitap hakkında güzel yorum okumuştum bu yüzden Halikarnas'ta görünce hemen kaptım. Fakat elleşmemem gerektiğini keşke önceden kavrayabilseydim.
Beğenemedim pek. 
Üç puan verdim o da Elisa'nın değişimi için. 
Aslında konu çok orijinal. Aralara yeni dil sıkıştırması, her şeyi çok güzel. Fakat kanım ısınamadı.
Kadın biraz sadist olabilir ya da olaya heyecan katmak için iğrençlik yaptı bilmiyorum.
Spoiler vermemek için susuyorum.




 
Yan resimdekiler kıskanmanız için :D 

Siz bu ay -Nisan- neler okudunuz? 
Okuduklarımdan okuduklarınız var mı? Görüşlerimiz aynı mı?
Lütfen bana yazın. Yorum olarak veya İnstagram'dan veya Hangouts'tan yazın.

Son olarak 2015 Reading Challenge'ımı birazcık değştirdim fakat hala belirleyemediğim kitaplar var. Bir bakıp bana yardımcı olmak isterseniz tık tık.

Bu arada Mayıs'ta aşağıya yazacağım kitapları okumayı düşünüyorum. 
  • Bir Sır Saklı İçimde-Julie Berry *şu an okuyorum*
  • Gizli Yüz-Orhan Pamuk
  • Beni Bulun-Michelle Knight
  • Kan Giyinmiş Kız-Kendare Blake
  • Lanetli Kızın Hayaleti-Kendare Blake

Nasıllar sizce? Aralarında okuduklarınız var mı?

Kendinize iyi bakıın!


4 yorum:

  1. Eksik Parça çok fenaydı bence de ya,delirdim o sonu okuyunca asdfghjk Kan Giyinmiş Kız da bence gayet güzeldi,iyi okumalar şimdiden :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen, yorumunu okudum zaten çok beğendim.
      Anna'dan baya umutluyum, hadi bakalım. Umarım kötü çıkmaz :D

      Sil
  2. Marslıyı alacağım bir ara.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle almalısın!
      Ben ki bilim kurgu okumamış insan, kitabın elimde olmasını ve yüz kere daha okumayı o kadar çok istiyorum ki...

      Sil