12 Kasım 2014 Çarşamba

Duman ve Kemiğin Kızı-Laini Taylor (Yorum)

Orjinal Adı: Daughter of Smoke & Bone
Yayınevi: Artemis Yayınları
Sayfa Sayısı: 435
Goodreads Puanı: 4.06
Seri: Daughter of Smoke & Bone #1


Bir zamanlar şeytanın ininde, yerde tüylerle oynayan masum bir kızdı.
O, artık masum değil...

Zuzana defteri alırken, arkadaşları Pavel ve Dina, kızın omzunun üzerinden çizimlere bakmak için uzandı. Karou'nun çizim defteri okulda bir efsaneye dönüşmüştü ve elden ele dolaşan defterdeki yeni çizimler her gün hayranlıkla incelenirdi. Bu defter -hayatı boyunca çiziktirdiği doksan ikinci defter- lastik bantlarla sarılıydı ve Zuzana bunları koparırcasına çıkardığı anda defter açılıverdi. Defterin her bir sayfası tutkal ve boyayla öylesine şişmişti ki cildi her an dağılabilirdi. Defter bir yelpaze gibi açılırken Karou'nun özgün karakterleri sayfalar üzerinde harika ve fazlasıyla tuhaf çizgileriyle dalgalandı. Ama kimse bu karakterlerin gerçek olduğunu tahmin bile edemezdi.



BENİM YORUMUM

Selaam!
Nasılsınız?
Ay, kitap çokzeldi *-*
Ve sınav haftası is came...
Ben iptal, ben depresif..

Neyse arkadaşlar, kitaptan minik minik bahsedecek olursak; bir varmış bir yokmuş Karou adında mavi saçlı bir kız bu hikayenin baş kahramanı olmuş. Bu mavi saçlı kızın yaptığı resimlere, kalemiyle her birine ayrı özellik kattığı yaratıklara herkes hayranlıkla bakarmış. Ama bu resimdeki yaratıkların kendilerine kimera dediklerini ve gerçek olduklarını bilmiyorlarmış. 
Bunlardan birinin adı İssa'ymış. Belden yukarısı insan, belden aşağısı yılanmış. Diğeri zürafa boyunlu ve kambur olan Twiga'ymış. Bir diğeri ise papağan gagalı Yasri'ymiş. Ve bunların en önemlisi kafasında keçilerin ki gibi boynuzlara sahip olan Brimstone'muş. 
Bu dört kimera mavi saçlı Karou'muzun tek ailesiymiş. Karou Brimstone'un küçük yardımcısı gibi onun işlerine yardım edermiş. Bir gün Brimstone ve diğerlerine ulaşmak için kullanılan tüm kapılara bir el izi damgalanmış. Ve mavi saçlı Karou'nun ailesinin yanına gitmek için kullandığı kapıların hepsi yanmış.. Artık Karou yapayalnızmış.



Hush Hush serisinden sonra okuduğum ilk melekli kitaptı. Ve melekler yine güzel işlenmişlerdi.Başka bildiğiniz melekli kitaplar var mı? Varsa önerin plsss. 

Kitap bende Temmuz ortalarından beri bulunuyordu. Hazır Artemis ikinci kitabını çıkartmışken okuyayım dedim. 

Ah.. Çok güzeldi. *blogger burada kitaba bakıp derin bir iç çeker.* 
Kapağın güzelliği de göz dolduruyordu. Kitabın her şeyi çokzelll. 
Aslında bazı şeyleri tahmin edilebilirdi, ama olsun. Ben bu kitabı cidden çok sevdim. Ve bitirdiğim andan itibaren "Bu kitabı al!", "Kesinlikle ilk DvKK'yı okumalısın.", "Ama bu kitap çok güzeeel." diye herkesin başını ağrıttım. *sinsi bir gülüş, ihihihi.*

Ve dilekler!
Dilekleri almak için dişlere ihtiyaç duyulması çok orjinal bir fikir.

Lafın kısası kesinlikle bu kitabı okuyun. Zamanınız boşa gitmez hatta ve hatta kesinlikle harcanan zamana değer. 

"Canavarlarla savaşmamak sizi de canavar yapar. Ve okyanusun dibine bakarsanız dip de size bakar." 


"Dilekler sahtedir Umut gerçektir. Umut, kendi sihrini yaratır."


"Uçmayı yasaklayan bir yasa yok ya.""Elbette var. Yer çekimi yasası." 



                                                                                                             
5 Puan: Mükemmeldi. Düşünmeden oku


4 yorum:

  1. Ben de bayılmıştım buna :D Kısa sürede ikincisini okumaya çalışacağım :D Melekli kitap olarak Jamie Mcguire'den Araf serisi var aslında ama oradaki melek çocuk baya iyi,bad boy seviyorsan biraz hayal kırıklığına uğrayabilirsin ama ben çok beğenmiştim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz daha araştırıp alırım belki. Tabii aradan zaman geçmesi lazım yoksa artık annem beni terlikle kovalayacak :d
      İkincisini aldım zaten. Ağğaa çok mutluyum bu yüzden zaten. :D

      Sil
  2. Bu kitap çok güzel ya ^_^ bende bir tane önereyim meleklerle ilgili ,ben daha okumadım ama meleğin düşüşü diye bir kitap var çok gördüm, konusuda güzele benziyor, bende yakın zamanda alıcam, bir bakarsın :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa bilmez miyim o kitabı? *-* Eren abi ve Yiğit her videosunda bahsediyorlar, kitabı okşuyorlar falan. Bursluluğum gelince direk kitap alışverişine sarılcam ve bu kitabı alacağım. Teşekkür ederim!

      Sil