9 Aralık 2015 Çarşamba

Neler Okudum? #Kasım-2015


Selaam!
Nasılsınız?
Umarım iyisinizdir. Ben nedense bir enerjiğim. 
Canınız çekmesin ama döner yedim bugün. O yüzden sanırım bu mutluluk. Hem de küçük, mini mini bir kız olduğuma bakmayın üç çeyrek yedim. 
Bazen kendime inanamıyorum. :D


İlk başta bizim sınıftan Seline'e teşekkür ederim. Hayır, burayı "Acun abi selam gönderebilir miyim?" olarak kullanmayacağım fakat Selin cidden benim için özel. Yaptığı şey de çok özel. Her gün buraya, bloguma girip yeni yazı paylaşmış mıyım diye bakıyormuş. Benim gelmek istediğim nokta buydu işte. Birileri benim yazılarımı her gün merak edecek mi diye merak ediyordum. Ve oldu. Mutluyum. :')

Kasım ayını yine rötarlı yazıyorum. Sanırım bu gidişle taslak oluşturup zamanı geldikçe paylaşacağım. Buradan uzakta kalınca kendimi kötü hissediyorum.

Kasım'da altı kitap okudum. Bir haftası sınav haftamdı bu yüzden bence iyi bir sayı sayılabilir. :D




Kardeşimin Mezarı-Robert Dugoni

5-10 Kasım
5/5

Kitap cidden iyiydi.
Katili son ana kadar tahmin edemedim. Belki gizem tarzı kitaplar okumadığım içindir, bilmiyorum.
Bölümlerin kısa olması akıcılığı arttırıyordu. 
Kitabın başında bambaşka olaylar olurken, yazar sonda ters köşe yaptı. Baya şok oldum. 
Sanırım gizem gerilim kitapları okumaya başlayacağım. Çünkü katili tahmin etmeye çalışmak çok güzel bir şeymiş.


  




Küçük Prens-Antoine de Saint

11-13 Kasım
5/5

Bu kitabı neden daha önce okumadım, neden?
O kadar güzeldi ki. Küçük prense göre büyük sayılsam bile bu kitap bana bir sürü şey kattı. Bi kaç ay sonra tekrar okuyacağım ve o zaman da bir şeyler katacak. Keşke küçükken okusaydım ama, o zaman bambaşka şeyler hissederdim.
Her yaştan insanın okuması lazım bence.
Içindeki sözler o kadar güzel ve anlamlı ki. 





Satranç-Stefan Zweig 

14-16 Kasım

Puan vermedim kitaba. Ve bu yayını da pek beğenmedim. 
Kitabı baya uzatmamdan olsa gerek olayları kaçırdım gibi oldu. Ama yine de etkiledi beni. Içimde bir şey bıraktı ve çokça düşündürdü.
Zweig bu kitabı yazdıktan sonra karısıyla intihar etmiş diye okudum. Ve bu beni daha çok etkiledi. En yakın zamanda yazarın diğer kitaplarını da okumak istiyorum çünkü tarzı çok güzel. 
77 sayfaya insanın çaresizliğini, yalnızlığını sığdırmış. 







Düşmüş Melekler Şehri-Cassandra Clare

18-22 Kasım
4/5

Her kitap gibi bu kitapta güzeldi. Ama üçüncü kitap o kadar şahaneydi ki bu kitap biraz aşağıda kaldı. 
Kitapta Jace ve Clary daha geri plandaydı. Jace bu kitapta baya bi acılar falan çekiyor, ay hep üzüldüm çocuğa ya. Hiç mutlu olmıcak bu yavrum?
Genel olarak Simon ön plandaydı. Ama sorun değil. Çünkü Simon'ı okumak çok zevkli. Çok eğlenceli bir karakter.
Sonu da feci bitti ya. 




 Kötü Kızlar Ölmez-Katie Alender

25-27 Kasım
4/5

Bu kitabın devamını merak ediyorum. Çünkü sonu her şey bitmiş gibi bitti.
Ama sevdim. 
Alexis'i çok sevdim. Düşüncelerini kendimle çok uyuşturdum. 
Konu güzeldi bence. Zaten sayfa sayısı da azdı. Hemen bitirdim. Okudukça okuyasım geldi. 
Sadece yazar konuyu güzel aktaramadı bence. Ilk yüz sayfa olaysız geçti. Olaya zemin hazırladı desem kitap zaten azıcık bir şey. Ondan kitaba bağlanmam biraz uzun sürdü. Yani yazar başlarını biraz uzattı. 


Hayalperest-Burak Parmaksız

23-30 Kasım

Kitabı okurken bazen mola verip düşünmem gerekti. Çünkü, Burak abi sanki bana beni anlatmış gibiydi. Kendimi bir başkasında görmek garip geldi. 
Soğuk Kahve'yi beğenmemiştim. Sanırım sürekli aşk olmasından. Işte Burak abi böyle değildi. Hatta aşkı hayatın merkezine koymayı saçma buluyormuş.
Aşktan ziyade her konu hakkında benimle sohbet etti Burak abi. Bazı konularda fikrimiz uyuştu bazılarında uyuşmadı. Ama ben bu sohbetten keyif aldım. 
Ara ara açıp kitabı okuyacağım. Kalbime işleyen cümleler vardı. 



Bu ay bu kitapları okudum. Pardon, geçen ay. :D
Siz Kasım'da neler okudunuz?
Benim okuduklarımdan okuduklarınız var mı?
Lütfen yorum yazmayı unutmayın.
Sizi seviyorum, bir sonraki yazımda görüşmek üzere!

2 yorum:

  1. Kasımı 4 kitapla kapattım ne yazık ki.Hep listemde bulunan kitapları okumuşsun sen de.Merakım arttı baya :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu ay daha fazla kitap okursun umarım ve hepsini de seversin :")

      Sil