14 Kasım 2015 Cumartesi

Bir Sır Saklı İçimde-Julie Berry (Yorum)

Orjinal Adı: All the Truth That's in Me
Yayınevi: Dex Yayınları
Sayfa Sayısı: 260
Goodreads Puanı: 3,96 (8,054oylama)

Çevirmen: Dilek Şendil

Kimse ismimle çağırmaz beni.
Küçük çocuklar bilmezler.
Her gün güneş doğarken hatırlatırım kendime,
bir gün ben de unutursam diye.
Judith, benim adım Judith.

Judith dört yıl önce en yakın arkadaşı ile birlikte kaybolmuştu.
İki sene sonra geri döndüğünde, konuşamıyordu.
Judith artık lanetli. Ne komşularına, ne ailesine, ne de aşkına
derdini anlatabiliyor. Herkes onu yok sayıyor. Ama canını en çok aşk acısı yakıyor.
Şiirsel bir anlatım. Trajik bir gerilim.
Şok edici bir gizem. 
BENİM YORUMUM

Selaam!
Nasılsınız?
Umarım iyisinizdir. İyiyseniz yorumda bunu belirtin ki sevineyim. :')

Şimdi beni derinden sarsan bir kitabın yorumunu yapacağım. Elimde ta Mayıs'tan beri duruyor. Bu kitap haricinde yorumlanacak on küsur daha kitap var... Ne yapacağım hiç bilmiyorum. İşte teker teker aradan çıkartmaya çalışıyorum. 

Baya konuşacağım kitap hakkında. Susacağımı sanmıyorum.
Bu kitabın yorumunda böyle demem biraz garip aslında. 

Judith kaçırılmış. İki yıl boyunca kayıpmış. Geldikten sonra da başına gelenleri anlatmıyor. Daha doğrusu anlatamıyor. Herkes onu lanetli sayıyor fakat lanetli olacak bir tarafı yok ki. Judith'in sadece dilinin bir kısmı yok. İki yılı konuşmamakla, annesinin verdiği işleri yapmakla ve aşk acısı çekmekle geçiyor.

Evet. Judith aşık. Hem de çok aşık. O kadar çok seviyor ki, o kadar güzel seviyor ki...

Kitap, Judith'in Lucas'a bir şey söylemesiyle başlıyor. Söylemesi derken içinden söylemesi. Zaten kitabın anlatım biçimi karşındakiyle konuşur gibi. Judith'te Lucas'la konuşuyor. 

Kitabın dört bölümü var. Ama her bölüm kendi içinde birçok kısma ayrılıyor. Romen rakamlarıyla. Bu kitaba çok hoş bir hava vermiş.

Kitap şu anki zamanı anlatıyor ama bazı bölümlerde bir anda geçmişe gidiyor. 

Kitap eski tarihlerde geçiyor. Ama şu anki zamandan o kadar çok şey barındırıyor ki. Gerek kadının susturulması, gerek kadının dışlanması, küçük düşürülmesi, umursanmaması...

Judith ne kadar zor günler yaşıyor, ne kadar acı çekiyor bilemezsiniz. Ayrıca bu acıları o kadar güzel anlatıyor ki adeta içime işledi ve kendimi onun yerine koydum. Bana göre aşkı sayesinde katlandı tüm bunlara. Dediğim gibi Lucas'ı o kadar güzel seviyor ki. Ve bu sevgiyi de çok güzel bizlere aktarıyor.

Judith'in annesine sinir oldum. Tamam sende yaşadın bazı şeyler, tamam kocanı kaybettin ama o senin kızın ya. daha iyi davranabilirdi bence.

Kitabı çok beğendim. Beklentim yüksekti zaten. O yüksek beklentimi de aştı.
Kapağı çok güzel zaten. Ağızdaki yırtmaç (?) detayı çok güzel düşünülmüş bence.
Dex'in kapak sertliği de bu kitapta iyi. Ah, keşke şu an çıkardığı kapaklarda da böyle sert kapaklar kullansa.

Neyse.

Lütfen bu kitabı alın okuyun. Okumazsanız çok şey kaybedersiniz. Ciddi söylüyorum. 
Lütfen. Alıp. Okuyun.

Bu da benim can yakıcı, kutsal fedakarlığım. Senden başka hiç bir meleğin sesini duymadım ben.
sayfa 58
Eğer seni asla daha fazla sevmeyi beceremeyeceğini düşündüysem, seni yeterince anlamamışım demektir. 
sayfa 86 

 5 Puan: Mükemmeldi. Düşünmeden oku

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder