9 Temmuz 2016 Cumartesi

Babil Taşı-Genevieve Cogman Kitap Yorumu

Orjinal Adı: The Invisible Library
Yayınevi: Timaş Yayınları
Sayfa Sayısı: 384
Goodreads Puanı: 3,73 (5,630 oylama)

Çevirmen: Müge Atalay Boyyurt
Seri: Görünmez Kütüphane #1


Gizli ajanlar, çalıntı kitaplar, kaosun hüküm sürdüğü bir dünya... Tehlikeli bir görevin peşinde, olağanüstü yaratıklar, kontrolsüz sihir ve sırlarla dolu bir hikâye...

Gizemli bir kütüphanenin casusu Irene, yardımcısı Kai ile birlikte alternatif bir evrendeki Londra'ya göreve giderken, aradıkları kitabı bulmaya çalışmanın başlarına bu kadar bela açacağını düşünmemişlerdi. Kötücül perilerin, ejderhaların, zeki dedektiflerin, gözünü hırs bürümüş rakiplerin ve onları öldürmeye niyetli düşmanların arasında kaldıkları bu dünyada, Irene ve Kai'nin yapmak zorunda oldukları tek bir şey vardı: Kitabı herkesten önce ele geçirmek...

Sherlock Holmes'ün Londra'sını, Doctor Who'nun zekâsını, Harry Potter'ın sihirli dünyasını seviyorsanız; bu kitabı sevmemeniz mümkün değil!



BENİM YORUMUM

Selam! Nasılsınız?
Umarım iyisinizdir çünkü ben cidden iyiyim.
Youtube camiasına ben de katıldım biliyorsunuz ki. Ve bu cidden çok güzel bir şey. Hele ki konuşmayı çok seven ben için. Mesela şu an bu yazıyı yazarken yan sekmede video yükleniyor. Şş.

Şimdi gelelim kitabımıza;

Irene görevden döndüğü zaman aldığı kitabı, başı Coppelia'ya teslim edip bir kaç hafta dinleneceğini zanneder. Fakat olacak olan şey ona yeni yardımcı tesis edilmesi ve kaosun hüküm sürdüğü boyutta herkesin peşinden koştuğu bir kitabı bulmak zorunda olmasıdır.
Ah, bir de Kai -yardımcısı- çok yakışıklıdır.
Ayrıca bir sürü doğaüstü canlı da Londra'da bulunuyordur. *Bu saçma oldu bence ya çünkü zaten kaos onlardan çıkıyor. Ay, yani perilerden.*
Evet, kitapta peri var. Vampir var. Kurt adam var. Ejderya var. Ay, şey, ejderha. Pardon.
Bir de işin içine Londra'ya gittiği zaman Holmes zekasında bir dedektif girince, oh, mis.

Görev: Kitabı herkesten önce bulmak.

Görev 2: Bu süreçte karşına çıkacak insanlara dikkat et. 

İkinci görevi ben uydurdum ama neyse.

Kitap beni fantastik anlamda oldukça doyurdu diyebilirim. Yukarıda da bahsettiğim gibi içinde her şey vardı.

Olaylar sanki biraz yavaş ilerledi.
Çok dönüp durdu.
Bir şeyler eksikti.

Ama yine de kitap güzeldi. 

Aklımda bir çok soru kaldı ama bunlar ilk kitap olduğu için diye düşünüyorum. Devam kitaplarında her şey düzelir. 

Sondaki heyecan daha bir fazlaydı ayrıca. 

Kitabın sonu da çok hoşuma gitti. Şu an bir şey söylememek için zor tutuyorum kendimi. :D

Tavsiye edebileceğim bir kitap cidden. Gidip alın. Pişman olmayacağınıza eminim.
Sadece sihirli bir dünyaya alışıp kitap bitikten sonra üzülebilirsiniz.

ALINTILAR

Kütüphane ortamı onu zaten kendiliğinden sakinleştiriyordu: Fenerlerin parlak ışıkları, kağıdın ve derinin kendine has kokusu; baktığı her yerin kitaplar, kitaplar, güzelim kitaplarla dolu olması...
sayfa 12

"Biz kitapları istiyoruz, Kitapları seviyoruz. Kitaplarla yaşıyoruz."
sayfa 211


4 Karavan: Beğendim. Okumalısın 


Yeni video geldi bu ara!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder