29 Ekim 2015 Perşembe

Sessiz İntikam-Laura Landon (Yorum)

Orjinal Adı: Silent Revenge
Yayınevi: Aspendos Yayınları
Sayfa Sayısı: 384
Goodreads Puanı: 3,76 (1,409 oylama)

Çevirmen: Merve Altıparmak

Leydi Jessica Stanton altı gün içinde yirmi beş yaşına girip kendisini, İngiltere'nin en zengin kadınlarından biri hâline getirecek kadar yüklü bir mirasın sahibi olacaktı. Bu gerçekleştiğinde de üvey kardeşi Colin, özgürlüğüyle birlikte tüm her şeyine el koymak için Jessica'ya saldıracaktı. Tek bir çözüm vardı: kendisine Colin'in karşısında durabilecek kadar güçlü bir eş bulmak. Fakat onu koruyabilecek birisini bulabilse bile, hangi adam sırrını öğrendikten sonra onunla evlenirdi ki?

Northcote Kontu Simon Warland'ın iflasın eşiğine gelmiş olmasının yanı sıra, tüm Londra'da, müsrif babasının zamansız ölümünde bir parmağı olduğuna dair dedikodular da devam ediyordu. Artık onu her şeyini kaybetmekten koruyacak bir kadın bulmaya mecburdu. Fakat hangi kadın bir cinayet zanlısıyla evlenmek isterdi ki?


Tamamen mecburiyetten bir araya gelen Jessica ve Simon evliliklerinin anlaşmalı bir evlilik olduğu konusunda uzlaşırlar. Fakat Simon'un kendisiyle evlenmesinin ardında yatan gerçeği öğrendiğinde, Jessica'nın kalbini hiçbir yasal evrak koruyamayacaktır, çünkü Jessica tüm çabalarına rağmen kocasına âşık olmuştur. Oysa aşk, belki de ikisinin de en çok ihtiyaç duyduğu şey olmasına rağmen, ikisinin de istediği en son şeydir.


BENİM YORUMUM

Selaaam!
Nasılsınız?

Neredeyse on gündür yokum ben, fark ettiniz mi?
Burada beni dinleyen, okuyan var mı? 

Ah, ben iyiyim. Beş günlük bir tatildeyiz sonuçta, tabi ki iyi olacağım. Ve umarım sizler de iyisinizdir. 
İyi değilseniz, bir sorununuz varsa bana yan tarafta bulunan iletişim kısmından mesaj atabilirsiniz ya da Instagram'da çok aktifim oradan bana direkt mesaj atabilirsiniz. Buyrun linkim (tık tık)

Taa Haziran'da okuduğum bir kitabın yorumuyla karşınızdayım. Ay, ben bu yorumları Word'e yazıyorum fakat buraya yazamıyorum. bu düzeni tuttursam yeter. 
Bu arada yarın sonunda Hafta Sonu Dinlenmesi geliyor. Umarım. bu tatil zamanında eğlenecek bir şeyler yapmak istersiniz belki diye düşündüm. diğer HSD'lerine ulaşmak için tık

Tamam, yoruma geçiyorum. 

Mükemmel bir kitap. Şahane. Müthiş.

Bu kitabın bilinmediğini biliyorum ve buna inanamıyorum. Çok güzel ötesi bir tarihi aşk romanı.

Her neyse, uzatmadan konusuna biraz değineyim ve sizde merak edip okuyun. :p

Leydi Jessica yirmi beş yaşına girdiğinde Londra’nın en zengin kadını olacaktır ve bunu üvey kardeşi Colin’in onun servetini çalıp onu bir akıl hastanesine kapatmak için uğraşacağı gerçeğiyle birlikte öğrenir. Colin’in acımasızlığı ile başa çıkabilmek için ona acilen bir eş lazımdır. Bu eş ise tüm Londra’nın korktuğu ve babasının ölümü ile alakasının olduğuna dair dedikodular olan Norhcote Kontu Simon’dır.  Babası öldükten sonra borçların içine girmiş ve aile evini elinden kaybedecek olma ihtimali ile Simon bir anlaşma ile Londra’nın en zengin kadını olan Jessica ile evlenir.

Konusu klişe geliyor mu? Ama değil. Cidden mükemmel ötesi bir kitap.
Ah, bu arada Jesse’nin bir kusuru var. Ama onu söyleyip heyecanınızı bozmak istemiyorum. Yalnız bu kusurun romana çok mükemmel derecede uyduğunu ve olayları geliştirdiğini söylemeden geçemeyeceğim.

Bayıldım. Tek kelime. Ve ben bayıldım.

Sonralara doğru olaylar olacağını biliyordum. Ama olsun, bu kitaba bakış açımı da beğenme kat sayımı da değiştirmedi. Cidden çok beğendim. Yani bir tarihi aşk romanını nasıl beğendiğine dair bir yorum yapılabilir mi bilmiyorum çünkü olaylar aynı olur genellikle. Bu kitapta benim için öyle oldu. Tarihi aştı ve ne olacağını biliyordum. Son sayfasını ve son cümlesini de okudum. Benim için bir şey değişmedi.

Tarihi aşk romanlarından farkı içinde biraz da aksiyon tarzı bir şey barındırması olabilir. Aksiyon sayılmayabilir. Bilmiyorum.

Kitapta yazım hataları vardı. Keşke olmasaydı dedim ama sanırım fazla yoktu o kadar. Yine de hiç olmasaydı daha iyi olurdu.

Ayrıca Jesse’nin sırrının sosyete tarafından nasıl öğrenildiğini bilmek isterdim. Sonuçta kitabın ana konularından biriydi bu ve bu yüzden kitabın sonunun aceleye geldiğini düşünüyorum.

Kapağın güzelliği şahane. Kadının yüzünün görünmeyişi, şapkayla gizlenmesi çok hoş olmuş. Genellikle tarihi aşkların kapaklarında kadının tüm her şeyi bellidir ama bu kitapta bazı şeyleri biz kendimiz tamamlayacağız. Mükemmmmel.

Cidden çok güzeldi, resmen kitabı su gibi içtim. Beş buçuk saat gibi bir sürede bitti. Sanırım tarihi aşk okumayı özlemişim.

Eğer tarihi aşk seviyorsanız bu kitabı kesinlikle okuyun. Eğer tarihi aşk sevmiyorsanız bu kitaba bir şans verin.  Ve eğer tarihi aşk okumadıysanız gönül rahatlığı ile bu kitaptan başlayabilirsiniz.


Eveet, bir yorum yazım daha bitti.
Yazılarım çok mu uzun sizce?

Bu arada bugün 29 Ekim, herkesin Cumhuriyet Bayramı kutlu olsun. Bazı günler unutulmamalı ve bu gün de o günlerden biri. 

Bir sonraki yazımda görüşmek üzere! Kendinize iyi bakın.

5 Puan: Mükemmeldi. Düşünmeden oku

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder